😳 Du skal være klar på at slette (mange) folk fra dit nyhedsbrev 🔥✉️

Jeg slettede +3.000 mennesker fra et nyhedsbrev den anden dag.

Hvorfor?

De havde ingen værdi for min kunde.

Faktisk havde de negativ værdi og udgjorde en trussel for virksomheden, der (bl.a.) lever af at sælge via e-mail marketing, foruden deres salg fra fb annoncer, Google Ads, Seo og meget mere.

Fra 9,9% til 25% openrate med få klik – det betyder alt!

Når du sender e-mails ud, så skal du holder øje med flere ting.
For vær sikker på én ting: Det gør mailklienterne nemlig for dig!

Gmail holder øje med dig.

Yahoo holder øje med dig.

And the list goes on.

Hvis du sender e-mails ud som få eller ingen åbner og læser, klikker i, svarer på, men i stedet for markerer og sletter, framelder sig eller markerer som Spam, så har du et problem.

Slet inaktive subscribers fra dit nyhedsbrev

Prøv lige at læg mærke til tallene ovenover.

Det er forskellen FØR og EFTER mit indgreb.

Vi går fra kritiske 9,9% op til 25% openrate.
Se så antallet af subscribers der åbner mailen.

Kun 293 personer til forskel, men den forskel ser mailklienterne og tillægger det positiv værdi.

Click Rate går også fra 0,8% til 1,7%. Det er stadig lidt lavt da vi helst skal omkring de 2-2,5%, men det er et kæmpe skridt i den rigtige retning!


Og så den store finale.

Omsætningen!

De to mails der hhv. er sendt 26/06/2020 og 11/08/2020 er IKKE i identiske. Det er forskellige tilbud med forskellige produkter.

Det du skal lægge mest mærke til er at antallet af ordre og beløb er forholdvis tæt på hinanden.

Så størrelse er ikke = gørelse!

Jeg fandt i omegnen af 3.000 personer på virksomhedens liste som:

  • Aldrig havde ÅBNET en e-mail fra afsenderen
  • Aldrig havde KLIKKET i en e-mail fra afsenderen
  • Aldrig havde købt noget fra virksomheden (Webshop)
  • Aldrig havde været aktiv på webshoppen.
  • + en række andre ting.

Dem slettede jeg.

Og sendte en ny mail med et godt tilbud, ligesom den forrige.

Og så blev alting bedre.

Pointen er at du skal slette folk der er ligegyldige
De skader nemlig din forretning!

Det handler aldrig nogensinde om hvor mange subscribers du har på din liste, men om kvaliteten af dem.

Jeg har rådgivet andre virksomheder til at slette hele lister på +45.000 subscribers, fordi det ville skade dem at sende til den.

For de af subscriberne der intet foretager sig, når de modtager en mail fra dig, fortæller mailklienterne at det du sender er noget skrammel. Og det er det jo ikke (håber jeg). Det handler om at de ikke længere er i din målgruppe, og derfor skal de væk!

Jeg har i øvrigt øget den pågældendes virksomheds omsætning på nyhedsbrevet, fra 2% til 9% over de seneste 3 måneder.


🔥Vil du undgå at din liste selvantænder
og dermed brænder din biks ned til grunden?🤭

Det kan jeg godt forstå. Så ved du hvor du kan finde mig.
Din nærmeste fyrmester og brandmand er lige i nærheden.

Skriv et svar