E-mail marketing ⇒ Tidspunktet på dagen er afgørende for dit salg!

Når du sender e-mails, hvor formålet er omsætning i din webshop, er følgende af afgørende betydning:

√ Ugedag for afsendelsen,
...og
√ Tidspunkt på dagen.

Så kort kan det siges.

Kundernes besøgstid finder du i Google Analytics

Du skal ikke ret meget længere end blot at logge ind på din GA konto.
På startsiden vil du til højre kunne se hvornår dine besøgende er allermest aktive.
Tidspunkterne highlightes med lyseblå for færrest besøgende, og mørkeblå når der er flest.

På billedet i dette eksempel, kan du se at de besøgende har været mest aktive mellem 10 formiddag og 14 eftermiddag, for derefter at vende tilbage hen imod kl 20 om aftenen.
Ligeledes kan jeg med sikkerhed sige at det også er i disse tidsrum at der er allerflest køb på webshoppen.

Tror du at det er en god idé at sende e-mail til de besøgende i dette tidsrum, eller lidt før?

Svaret er JA!
Det giver super god mening - OG det konvertere.

Fredag og lørdag er ofte dårlige dage.
Det modsatte kan siges om søndag og mandag

I 9 ud af 10 tilfælde vil det være spild af god energi at sende en e-mails på fredage og lørdage.
Det viser utallige undersøgelser. Fredag er starten på weekenden. Der har dine kunder ofte aftaler med venner/familie, og desuden ved de at der går lang tid før deres varer bliver leveret.
Lørdag er der ligeledes planlagte ting i kalender, og derfor sidder dine kunder næppe klar til at købe stort ind på nettet.

Søndag er derimod en god dag. Tanken om mandag gør ondt, for der skal de tilbage på jobbet igen. Lidt "online powershopping" hjælper på det dårlige humør.
Derfor er søndag en rigtig god dag at være særligt aktiv ift. e-mail marketing.

Mandagen er startskuddet for en ny uge, og derfor er mandag morgen også et godt sted at sætte ind, når der skal hentes omsætning.

Planlæg dine e-mails til at blive sendt FØR dine besøgende er aktive på shoppen

Når dine købeklare besøgende er hoppet ind på din webshop, er der ikke dér du har lyst til at forstyrre dem med en notifikation på mobilen eller computeren.
De skal opmuntres og stimuleres inden da, eller lige op til de mest aktive tidspunkter.

Husk dog på at ikke alle har deres telefoner på flytilstand om natten, så hvis du sender dine mails ud alt for tidligt, kan du risikere at få en irriteret unsubscriber, i stedet for en glad kunde.

Min anbefaling: Send aldrig e-mails ud tidligere end kl 08:00 på hverdage, og kl 09:00 på søndage.

Skriv et svar