E-mails fra pølsemanden(!?) 🌭😅

Ikke desto mindre vil det være en sindssygt god idé, og ALLE virksomheder kan gøre brug af e-mail marketing, og drive salg den vej igennem. E-mails kan naturligvis ikke stå alene. Der er en lang række andre ting som naturligvis også skal være på plads, forinden at man kan få succes med salg den vej. Eksempelvis et godt website, en facebook side + instagram konto. For pølsemanden ville det være en god idé af flere grunde:

  1. TRAFIK: Medmindre at pølsemanden står lige ude foran hovedbanegården i kbh, og dermed er sikret massiv fodtrafik, så har de fleste af dem det altså hårdt! I hvert fald når vi ser på den gennemsnitlige pølsevogn DK. Dem er der efterhånden heller ikke så mange tilbage af, og de der er får hård konkurrence af tankerstationer osv. Derfor må de gøre alt hvad de kan, for at få salget i hus. At sende en e-mail til dens nuværende kunder, kan altså derfor hjælpe til at holde vognen top-of-mind, og dermed sikre en større sandsynlighed for et "genkøb" af den næste bøfsandwich eller hotter.
  2. LEAD-ANSKAFFELSE: Det er aaaaaldrig set før, og dermed er det en god idé. Pølsemanden stikker ud og gør noget uventet. Selvfølgelig skal incitamentet for at tilmelde sig vognens nyhedsbrev være tilstrækkelig godt. Den del skal der leges og eksperimenteres med. I 2020 er der ingen tvivl om, at hvis jeg havde en pølsevogn, så ville jeg i meget høj grad gøre brug af sociale medier. Ved at skabe et community omkring vognens facebook og instagram side, ville det være muligt at nå bredere ud. Når der først er pustet liv i den del, med Likes, følgere, sjove opslag mm, så vil det også være lettere for andre at tilmelde sig et tilhørende nyhedsbrev. En idé til tilmeldinger, kunne være at der ved vognen var en iPad. Tilmelder man sig mens man står der, udløser det x% kontant rabat her og nu.
  3. CONVENIENCE: Pølsemanden flytter sin vogn, men flytter kunderne så med? At spise fra en pølsevogn er spontant og meget sjældent velovervejet. Det er når du er sulten, og går forbi - kort og godt. Men hvis nu at pølsemanden sendte en e-mail ud og fortalte hvor han stod, så ville det vække lysten til junk hos kunden, der så ville få kunden til at køre derhen hvor vognen står, den pågældende dag. Ingen ville jo nogensinde, på eget intitiativ, begynde at køre byen tynd for at lede efter den. Det skal så krydres med en lille annonce på facebook, hvor radius er nogle km fra ståstedet, der fortæller om lokationen og mulighed for at få eksempelvis10% rabat i dag, hvis man tilmelder sig nyhedsbrevet og kommer og fortæller "dagens rabatkode".
  4. KØB: Happy Hour som lokkepølse. Fra din tid på disko dasko husker du nok, hvor vigtigt det var at komme tidligt og være med til happy hour. Diskoteket tjente stadig styrtende med penge. Forestil dig at pølsevognen kørte en kampagne, hvor tilmelding til nyhedsbrevet, resulterer i 50% rabat på alt fra vognen den første time, der er åbent på torsdag i indeværende uge. Hvis du så samtidig kan se, fordi annoncen jo kører ultra lokalt, at vognen er i DIT område, så er du da på! Du skal da så meget ned og have en død indianer i kano, med snot, tånegle og das ganze sweinerei.
  5. GENKØB/LOYALE KUNDER: Den fjerde pølse KOSTER GRATIS! Som med alt andet, så kan man fint belønne loyalitet. Pølsemanden kunne tilbyde en gratis pølse den fjerde gang kunden kommer. For at gøre det rigtig fedt, kunne man i vognen have en mappe med stamkundernes navne i, og et ark med afkrydsning. Skal kunden først selv hjemmefra huske et kort til afkrydsning, bruge en app eller andet, så bliver det besværligt og dyrt. Der er noget smukt i at holde nogle af tingene ganske analoge og oldschool.....en mappe løser problemet "Hej Anders....yep! Jeg slår dig dig op...2 sek ven....4 gange..du får et kryds og en pølle u/b".
  6. USP'ER: Har han en økolykkelig vogn, hvor alt maden kommer fra klappegrise og håndtamt kvæg, så skal han naturligvis fortælle om det på sit nyhedsbrev, og alle andre steder. Og de opslag han laver, ja der kan alt content fint genanvendes i en e-mail. Samtidig kan han fremhæve kundeudtalelser og reviews af sin vogn. Glade kunder tiltrækker flere glade kunder.
  7. KREATIVITET: Tænk-ud-af-boxen-for-syv-sytten-da! Det handler i alle tilfælde om at sælge mest muligt, hvad end det er ydelser eller varer du sælger. Alt efter hvor komplet dit "produkt" er, så varierer kunderejsen fra spontant til år ud i fremtiden. Det er DIG der skal tage styring, og e-mails er en fremragende måde at holde fast i kunden på. Konverter iskolde leads om til glohede kunder ved hjælp af e-mail marketing.

Det her var bare en tosset case, hvor jeg brainstormede derudaf. Det kunne dog sagtens have været virkelighed. Og det er dét her jeg bl.a. hjælper mine kunder med: At gentænke konceptet for salget, og få e-mail marketing implementeret som en del af det samlede setup.

Det reducerer dine samlede omkostninger over tid, ifm din øvrige marketing. Det er et aktiv som du opbygger. Som du ejer. Hvorfor knokle for at skaffe hvert eneste salg, hvis du med nogle relativt enkle greb, kan gøre din forretning mere profitabel?

Drømmer du også om enten at komme igang med, blive bedre til eller få gennemgået dit e-mail marketing setup, så skriv eller ring til mig:

Skriv et svar